Projekty. Gemy dla Ruby on Rails godne polecenia.

13:12:00

/* Koleżeństwa w ostatnich miesiącach wśród informatyków zabrakło. Niestety. Wszyscy są zapracowani albo nie mają chęci, by pomagać. Pytając o cokolwiek, można usłyszeć głównie chamskie odzywki. Brutalne. Wiedza i zdolności są, ale kultury brak. Kto zatrudnia takich ludzi? Sama nie wiem. ;) */

Powyższy fragment wstawiam jako komentarz blokowy ; ) , bo nie jest to oczywiście najważniejsza część tego posta.

Projekt w Ruby on Rails pochłonął mnie bez reszty i jestem z niego bardzo dumna. Być może wkrótce będzie miało do niego dostęp więcej osób. Poza tym, muszę Was zachęcić do ściągania mojej aplikacji dla urządzeń z Windows Phone OS. Nazywa się "Mój Budżet" i dzięki niej możecie kontrolować stan swoich bieżących wydatków i wpływów. Aplikacja dosyć prosta. Mam nadzieję, że oprócz funkcjonalności, spodoba Wam się także kolorystyka. Kojarzy mi się z nadchodzącym latem, ale myślę, że sprawdzi się też zimą - poprawi humor ;) Dodatkowo przypominam o poprzedniej aplikacji "Smacznego!", która służy do przechowywania i zarządzania przepisami kulinarnymi. Kliknijcie na obrazek, jeśli chcecie poznać szczegóły dotyczące konkretnej aplikacji.

    

Ruby on Rails to całkiem przyjemny język. Na początku nie byłam przekonana, ale z czasem poznałam jego zalety. Dokumentacja jest naprawdę bogata, więc początkujący z łatwością znajdą interesujące ich informacje. Ruby składa się z gemów, które instalujemy, aby wzbogacić naszą aplikację o dodatkowe, ciekawe funkcjonalności. W pliku Gemfile znajduje się ich cała lista wraz z numerem wymaganej wersji. Chciałabym opisać dwa gemy, których użycie znacząco usprawniło mi pracę przy projekcie.

Bardzo długo szukałam gemu, który ułatwiłby stworzenie systemu do głosowania - czegoś podobnego do like'ów na Facebook'u. Active Record Reputation System sprawił, że uporałam się z tym wyjątkowo szybko. Korzystałam z tutoriala znajdującego się pod adresem:
http://railscasts.com/episodes/364-active-record-reputation-system?view=asciicast, gdzie krok po kroku opisano jak postępować. Efekt zaskakuje "fajnością" i naprawdę bardzo cieszy ; ) 

Jeśli z kolei nie macie ochoty na samodzielną implementację wyszukiwania po wielu parametrach, możecie skorzystać z gemu Ransack. Na stronie RailsCasts, dokładniej pod adresem http://railscasts.com/episodes/370-ransack?view=asciicast, znajdziecie przejrzysty tutorial, który pozwoli Wam szybko wdrożyć opcję szukania do Ruby on Rails. W połączeniu z animacjami Bootstrap'a może to wyglądać całkiem efektownie.

Polecam uwadze utworzoną dzisiaj na Facebook'u społeczność: Madebytechnology . Znajdziecie tam najnowsze informacje o sprzęcie i oprogramowaniu. Im więcej Was - tym lepiej.

.madebytechnology